Akkurat ikke bra nok

Søndag tok vi imot Kongsvinger til kamp i Eliteavdelinga. Det skulle tidlig vise seg at dette var to lag som sto godt til hverandre og som hadde samme kampplan. Det betyr også at det er de små detaljene som avgjør slike oppgjør. Værgudene viste seg fra sin beste side, med god sommervarme som bød på utfordinger for de som skulle ut og kjempe.

I denne kampen var det gjestene som var best på akkurat dette. De styrer starten av førsteomgengen, mens vi tar over den siste halvdelen av omgangen. KIL legger seg lavere og klarer å dekke rom. 0-1 kommer etter en overgang der vi er utydelige i presset. KIL takker for gaven og er dyktige når gjennomspillet kommer mellom back og stopper og avslutningen sitter bak Rune. Stillingen holder seg til pause.

2.omg fortsetter i samme spor som den første sluttet. KIL ligger kompakt, mens vi har ballen stort sett. Vi klarer ikke å skape allverden, mens KIL er farlige på overganger. 0-2 kommer etter nok etter marginer. Et godt gjennomspill lar vi gjestenes spiss få lov til å være først på og ballen triller etter hvert bak Rune. Vi prøver å komme oss høyere i banen, men klarer ikke å sette gjestenes keeper i særlige vanskeligheter. På slutten kontrer gjestene og et skudd fra skrått hold sitter i lengste hjørne.

Summert opp kan man si at KIL er det beste laget og vinner fortjent. Vi klarer ikke å løse deres kompakte forsvar og vi alle er skuffet over prestasjonen. Frustrasjon over lettinnslupne mål, varmen og et knippe merkelige dommeravgjørelser hjelper heller ikke på humøret. Det er pussig å se at ballfører få gult kort for å finte ut en motspiller... Vi er alle enige om at vi må heve prestasjonene dersom det skal bli seier på dette nivået og vi kan knapt vente med å spille neste kamp.

Laget: Rune, Erlend F - Bjørnar - Jostein - Kristian, Lars Fredrik - Kjetil - Erlend S - Joakim - Ørjan - Erik
Bytter: Eivind for Kristian (45 min), Andreas for Kjetil (55 min), Erland for Erlend F (70 min) og Ole Magnus for Erik (80 min).