10 jenter greide uavgjort

Valdres kunne bare stille ti spillere til tredjedivisjonskampen mot Vang søndag. Likevel greide jentene å kjempe seg til 2-2 og dermed ett poeng.

Referat fra Vang FL - Valdres FK 3.div

Søndag tok vi oss en busstur over Mjøsa. Vi skulle spille kamp mot Vang FL. Grunnet ei skadeliste lang som det berømte «vonde året», var vi bare 10 spillere som reiste. Vang låg på plassen foran oss på tabellen, så her måtte vi mobilisere.

På møtet før kampen fokuserte vi på å komme raskt oppi ballfører, og nekte de rom . Ved å gjøre dette kunne vi , trass i at vi bare var 10 stk, stå høgt og være offensive. Vi skulle også tørre å holde på ballen, og spille oss ut.

Da kampen var 35 sek. gammel, scoret Vang. Er vel ingen underdrivelse å si at dette var en 3 meters offside!!  Vang fortsatte å presse de neste 4-5 min, men så sakte men sikkert jobbet vi oss inn i kampen. Etter 15 min spilte Kristin gjennom Øyfrid i bakrom. Ho var sikker som Terra, og dermed 1-1. Etter målet fortsatte vi å spille ball, og motstander ble springende i mellom. Vi skapte tre store sjanser til i løpet av det neste kvarteret. Når kampuret viste 25 min fikk Vang straffe, Den satte de , og dermed var vi under igjen. Som Vang skriver på sine sider, så var denne straffen av det billige slaget. Jentene tok tak og fortsatte å spille. Vi kom til et par gode sjanser til i løpet av 1.omgangen. Etter ca. 35 blir Marte hindret av Vangs sistemann. For dette blir hun belønnet med gult kort? Frisparket fra ca. 24 meter setter Mariann litt over.

Pausen blir brukt til lett mat og drikke, og jentene øyner håp. Vi har spilt en god omgang med 10 spillere.

2. omgang starter som 1. Vang kjører de fem første minuttene. Etter dette synes eg vi tar over igjen, og vi spiller de til tider ut. Meget gode angrep, med gode bevegelser, 3.mannsløp og trekanter rundt om på banen. En halvtime ut i omgangen er May Liss oppe fra sin venstreback-plass. Hun mottar en ball feilvendt, tar en Cryuff-Leithe vending, skjærer inn i banen og curler ballen forbi keeper. 2-2. Fantastisk prestasjon! Vi har ligget under 2 ganger, med en spiller mindre, og kommet tilbake. Det vitner om tæl og vilje!! Resten av omgangen forløper uten flere mål.

Med ein del heilt avgjørende avgjørelser i mot, offside og straffe,  så er det fantastisk å klare å holde fokus, og å tørre å spille ut motstander når du er ein spiller mindre. Ein kjempeinnsats av alle spillerne, med eit ekstra pluss til Monica og Kristin sentralt, og Mariann som stopper !!! Vang FL var også eit lag som prioriterte å spille ball. Dei hadde fleire sentrale gode spillere, men fikk dårlig tid i denne kampen. Ser fram til eit høstmøte i slutten av september !

Laget: Iren, Hanne, Mariann, Thea, Silje, Monica, Kristin, Marte, May Liss og Øyfrid

Hvis du vil se hva Vang FL skriver på sine hjemmesider, kan du gå inn på følgende link:

Morten Buene