Gjøvik-Lyn 2 - Valdres FK » Gjøvik stadion » 13. mai 2024 19.30
Rogne kunstgras
Ola Bordewich Strøm: 3 mål

Seier på Hedmarken

Damelaget krysset Mjøsa for å møte Fart 2 i tredje divisjon mandag kveld. Det ble en opptur for laget; 2-1 seier og tre poeng med hjem til Valdres.

Mandag ettermiddag la vi i veg, et støtteapparat nesten større enn kamptroppen J. Mange skader gjorde at vi til denne kampen bare hadde 11 spillere. Det er godt det er litt tid til neste kamp, slik at vi forhåpentligvis kan få inn igjen 3-4 spillere. Ny keeper for kvelden hadde vi også; en svartruss ved navn Iren J.

1.omgang startet helt greit. Vi var fullt på høgde, og skapte noen halvsjanser. Så etter 7 min ut av ingenting scoret Fart. Vi kjørte laget litt høyere, men det ble mye fram og tilbake. Vi fikk litt for stor avstand mellom lagdelene, og mellom 1. og 2. forsvar. Dette utnyttet Fart til en viss grad i midten av 1. omg. Begge lag skapte 3-4 greie sjanser. Fart hadde vel ballen mest.  Det var forresten en adidas-ball, så da så…

I pausen ble vi enige om å få mer samtidig bevegelse, bruke ballen mer i laget, få opp duelltrøkket og vinkle pasningene våre mer. De første ti minuttene av 2.omg var vi megagode. Vi vant omtrent alt av dueller, og en del 2.baller. Når kampuret viste 51 min avsluttet Øyfrid en kjempeovergang med å sentre til May Liss. Hun gjorde ingen feil, og chippet ballen over en utrusende keeper. Etter 60 min var det Øyfrid selv som fikk æren av å putte ballen i mål, etter en assist av Mariann. Vi hadde snudd kampen, og ledet nå 2-1 J . Det vitner om tæl og vilje hos de jentene som var med !!

Etter dette jevnet kampen seg ut , og begge lagene hadde sine sjanser til å øke. De siste 10 minuttene kjempet vi både mot Fart og vind. Vi sto i mot, og kampen ebbet ut med 2-1 til Valdres Fk. Det var en kjempeprestasjon av en gjeng slitne jenter. Skikkelig lagseier J

Laget: Iren, Marie, Mariann, Silje, Hanne, Monica, Kristin, Anja, Pia, May Liss og Øyfrid.

1. 7 min Fart

1. 51 min May Liss (Øyfrid)

2. 60 min  Øyfrid  (Mariann)

torsdag 09.05 kl. 15.00