Poeng i siste sekund!

Det var spilt 93 minutter på Blåbærmyra i dag da Valdres fikk frispark rett utenfor sekstenmeteren. Høglien skjøt, keeper måtte gi retur og der var debutant Ørjan Sørflaten på plass og satte inn 2-2. Dermed et sent, men svært verdifullt poeng.

Rosenborgs andrelag stilte en ungdommelig utgave i dag, med bare et par spillere som kan sies å være aktuelle i A-lagssammenheng. Gjestene tok likevel straks ledelsen i kampen. Valdresforsvaret kom på etterskudd, og etter et par finter satte Julian Rygh ballen inn i hjørnet. Resten av omgangen var jevnspilt; Valdres hadde nok ballen mest, men slet med å skape sjanser. Desmond Chappy viste friske takter, og kom nærmest for Valdres. Rosenborg kom derimot til fire hundreprosentsjanser i løpet av omgangen. To av dem reddet Varpestuen mesterlig, mens trønderne  greide å sette den siste utenfor for åpent mål. Valdres var derfor heldige som gikk til pause med bare 0-1.

Andre omgang startet også med Rosenborg-scoring straks spillet var i gang. Valdres-forsvaret stod høyt og ble løpt i fra, slik vi dessverre har sett en del ganger i år. Julian Rygh løp igjennom og satte ballen bak Varpestuen til 0-2.

Resten av omgangen var det Valdres som kjørte kampen. Laget spilte seg til mange cornere, og etter en av dem satte trønderne ballen i eget nett. Våre spillere viste stor innsats og RBK ble trykket stadig lengre bakover. Det ble også en del sjanser av det, men Valdres-angriperne så ikke ut til å ha dagen. Helt altså til kampens siste minutt, da 16-årige Sørflaten dukket opp og satte ballen i mål. Dermed ett poeng som var vel fortjent på bakgrunn av en god andreomgang.

DSC_5519.JPG

Sørflaten har scoret og alle rekker armene i været, men trolig av forskjellig grunn...

Valdres og trener Leif Tsolis kan være godt bekjent av andreomgangen i dag. Gutta viste stor arbeidsmoral og stod på helt til det siste, selv om det lenge så dårlig ut. Keeper Tomas Varpestuen ble fortjent kåret til beste Valdres-spiller, men selvsagt var det unge Sørflaten som stjal showet med scoring i siste sekund.

Laget:

Varpestuen

Modig   Wiik     Karenstuen     Brekken

Dyve    Gonzalez   Chappy    Turczyn

Heldal    Høglien

Bytter;

Laham for Heldal (pause)

Rabben for Karenstuen og Sørflaten for Chappy (2.omg.)

Rosenborgs kampomtale: