Første tur til Trøndelag

Her er trenerens vurdering av kampen:

På lørdag er det klart for ny A-kamp. Denne gangen reiser vi til Trondheim for å møte Byåsen som regnes blant topp 4 i år. Byåsen har til gode og tape i serien og står med 7 poeng. Vår motstander spiller 4-3-3 og spiller "Rosenborgstilen" fra 90-tallet. De har en cupkamp i bena, der de røk 1-2 for 1. divisjonslaget Kristiansund. Byåsen er et godt fotballag, men overhodet ingen umulighet å slå.
Valdres begynner sakte men sikkert å få spillere tilbake, men Rafal Turczyn og Kalle Neale er fremdeles ute. Desmond Chappy og Alonso Gonzales er aktuelle, men ikke helt restituert etter skader. Allikevel har vi en tropp med valgmuligheter både med tanke på formasjon, taktikk og bytter. Selv om vi har vært preget sterkt av skadene i sesonginnledningen. Startoppstillingen er ikke klar.
Til nå har vi tapt to kamper hjemme mot to topplag. Samtidig tatt et sterkt bortepoeng i Ålesund. Tøff matching og lite poeng i starten, men vi spiller til tider god fotball. Ikke at det i seg selv gir poeng, men med gode prestasjoner og utvikling over tid, så kommer som regel resultatene. Brumundal var taktisk gode, men hadde også en del marginer med seg mot oss. Herd utlignet 4 minutter før slutt mot oss. Vi ledet 2-0 mot Raufoss......
Er det vår tur denne helgen? Tøff bortekamp, men 3 poeng er innen rekkevidde.

Leif Tsolis

PS! Byåsens spiss Olle Olle ble utvist i forrige seriekamp mot Nybergsund, og må dermed stå over mot Valdres.

Odds Byåsen - Valdres:

Betsson:    1,38       5,25      5,05