Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Dramatisk i Trondheim

Valdres stilte dette laget fra start:

Varpestuen

Brekken    Karenstuen    Modig      Wiik

Dyve     Chappy     Laham    Heldal

Gonzalez      Høglien

Bytter:

Rabben for Brekken, Holmen for Chappy og Jeppsson for Gonzalez

Det var etter rapportene hjemmelaget som åpnet best og satte inn 1-0 etter sju minutter. Men Valdres tok over etter hvert, og det var fortjent da Simen Høglien utlignet rett før pause. Etter sidebytte var det igjen hjemmelaget som trykket på, men denne gangen var det Valdres som scoret først. Det var Gustav Heldal som avsluttet et fint angrep. Byåsen utlignet på straffespark etter 78 minutter, ei billig straffe ifølge Magne Huset.

Byåsen ble redusert til ti mann etter 84 minutter da Desmond Chappy fikk et spark i bakhodet av Daniel Kvande. Chappy måtte ut på båre og sendes på sykehus. Han er derfor ikke med bussen tilbake i ettermiddag. Tidligere hadde hjemmelagets Magnus Moan måtte bæres ut etter et sammenstøt med vår keeper, Tomas Varpestuen.

Sluttminuttene ble dramatiske: Fire minutter på overtid skrudde Simen Høglien ballen opp i krysset fra frispark, dermed 2-3. Men noen minutter senere kunne Byåsen utligne etter å ha snappet et tilbakespill fra Jesper Modig. På grunn av skaden varte kampen hele 107 minutter, men uten at det kom flere scoringer.

Dermed ble det ett poeng i Trondheim, noe som i og for seg er bra.  Men på bakgrunn av at Valdres spilte over tjue minutter med en mann mer, så er det litt bittert at det ikke ble full pott i dag. Simen Høglien var Valdres' beste, ifølge M.O. Huset på Valdres-benken.

Her er Byåsens kampomtale:

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land