Førsteelleveren tar form

I Valdres-troppen er det bare Desmond Chappy som definitivt ikke stiller mot Brumunddal mandag. Chappy sliter med en strekk på baksida av låret som har vist seg vanskelig å bli kvitt. Derimot er Joakim Wiik spilleklar. Lagkapteinen ble i vinter operert i begge achillesscenene, men er nå klar for å trå til for fullt. Det som mangler er kampformen. Joakim starter på benken, men kan være aktuell for et innhopp i løpet av kampen.

Alonso Sanchez Gonzales har hatt problemer med lysken i vår, men nærmer seg nå kampformen. Alonso kommer til å bli testet før mandagens kamp, og det er ennå for tidlig å si om eller hvor mye spanjolen kommer til å bidra. Mest sannsynlig er det vel at han kommer til å spille en del av kampen. - Med tre kamper på ei uke er det viktig at vi også tenker framover, sier trener Leif Tsolis.

Gustav Heldal, som spilte lørdagens treningskamp mot Gjøvik-Lyn, har blitt tilbudt kontrakt med Valdres FK. Klubben håper å få Heldal spilleklar til sesongåpningen. Dette vil gi Valdres flere muligheter framover på banen, ettersom telemarkingen kan spille både spiss og kant.

Leif Tsolis forteller at de fem bakerste på banen er klare. Det blir Varpestuen i mål, og en backrekke bestående av Rabben, Karenstuen, Modig og Brekken. Det er også klart at "Mac" Laham og Andreas Dyve blir å finne på midtbanen. Men framover på banen er det ennå usikkert.

Laget trener påskeaften og søndag før sesongen sparkes i gang mandag kl. 18.