Dramatikk da Valdres slo ut Hønefoss

Valdresgutta holdt hodet kaldt i straffespark-konkurransen, og tok seg dermed videre til andre runde i NM for G19. Etter at det stod 3-3 ved ordinær tid scoret Valdres på alle sine fem straffer, mens valdreskeeper Simen Kjellgreen ble matchvinner når han reddet Hønefoss' første straffespark.

Trenerne Tony André Strande og Joakim Wiik hadde tatt ut et svært ungt lag før 1. rundekampen mot Hønefoss: 2 guttelagsspillere, 6 førsteårsjuniorer og 3 andreårsjuniorer sto klare til å ta i mot Hønefoss sine svært solide juniorgutter.

De ca 100 oppmøtte fikk se lagene score ett straffemål hver i første ordinære omgang. En omgang hvor Valdres lot Hønefoss trille ball, mens de selv lå kompakte på egen halvdel og satset på overganger. I andre omgang åpnet kampen seg mer opp, og lagene satte inn to mål hver.

Dermed var det klart for en nerveprirrende straffekonkurranse. Valdres-keeper Simen Kjellgren greide å redde Hønefoss' første straffe, og ettersom alle andre straffespark satt i nettet, var det nok til å sikre avansement til andre runde. Dermed stor jubel både på banen og blant et imponerende stort publikum.

DSC_4435.JPG

Kristian Melkild Hovi svevde høyt i dag.

DSC_4469.JPG

Erland Meldal satte inn vår syvende straffe for dagen, den femte og avgjørende i straffekonk.

DSC_4375.JPG

Kretslagsspiller Ørjan Hippe Sørflaten (1998) var både høyt og lavt mot Hønefoss

DSC_4353.JPG

Erlend Sæbu og resten av Valdresjuniorene fikk fantastisk matching og referanser mot et veldig godt og spillende Hønefoss-lag.

Målscorere: 1-0 Morten Nerli (str 6 min), 2-1 Ørjan Hippe Sørflaten(55 min), Morten Nerli 3-3 (str 82 min).

Disse scoret på straffe i straffekonkurransen:
Morten Nerli, Kristian Melkild Hovi, Kasper Dyve, Erlend Sæbu og Erland Meldal

Valdres FKs lag: Simen Kjellgreen, Kristian Melkild Hovi, Marius Sætre, Eivind Ringen, Erlend Flaten, Morten Nerli, Joakim Halvorsen, Andreas Nyhagen, Vegard Opheim, Erlend Sæbu, Ørjan Hippe Sørflaten

Innbyttere: Sindre Lokreim Bolstad (47 min for Andreas Nyhagen), Kasper K. Dyve (30 min for Vegard Opheim), Erland Meldal (15 min for Ørjan Sørflaten)