Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

På plass på Myra

Valdres FKs to nye svensker, Kristoffer Jeppsson (t.v) og Jesper Modig, er nå begge på plass på Blåbærmyra. Klubbens hjemmearena har vist seg fra sin minst gjestmilde side denne uka, med snø og iskalde vindkast, men vi håper at svenskene ikke har tatt skrekken!

Begge spillerne kommer fra Malmø-klubben LB07 (LB står for Linhamn Bunkeflo) Klubben spilte i fjor i svensk divisjon 1, noe som tilsvarer vår andre divisjon. Det endte imidlertid med nedrykk, og Modig og Jepsson ønsket ikke å være med ned i divisjon 2. Begge ble vurdert som nøkkelspillere i LB 07, til tross for ung alder. Modig har spilt i midtforsvaret, mens Jeppsson har hatt tilhold på midtbanen.

De to føyer seg dermed inn rekken av gode svensker som har bidratt for Valdres FK. Vi husker med glede Oskar Marek og Fredrik "Figge" Lagemyhr fra klubbens første år, og Kalle Neale som dessverre måtte gi seg etter fjoreårssesongen på grunn av skade. Vi er sikre på at Modig og Jeppsson kommer til å bli like store hits som forgjengerne!

Også svensk presse har fått med seg at de to flytter til Norge. Avisene Sydsvenskan og Ystads Allehanda har hatt oppslag på overgangen. Merkelig nok later det til at de to avisene ikke har hørt om Valdres FK før...

Sydsvenskan: Nyckelspelare lämnar LB07 för Norge

Ystads Allehanda: Jesper Modig flyttar till Norge:

Vi ønsker Jesper og Kristoffer lykke til i Valdres!