Juniorlaget herjet på Blåbærmyra

Juniorlaget spilte en flott kamp søndag, når de slo et godt Toten-lag 8-2 i elitekvalik for G19. Det var feiende flott spill som sørget for jubel i flott solskinn.

Før kampen var premissene satt: Kun ett av våre lag hadde mulighet til å kvalifisere seg for elite, etter at Junior 1 røk 5-1 mot Nordre Land tidligere i uken. Seier måtte til, og guttene gikk inn i kampen med mye energi.

Det var likevel Toten som gikk opp i ledelsen 1-0, men vi utlignet tidlig etter et kjempeforarbeid av Lars Fredrik som satte opp Ørjan Sørflaten. 1-1.

Utover i omgangen hevet vi spillet vårt, og fikk både 2-1 og 3-1. Etter pause scoret Toten først, som følge av en svært sjelden markeringsglipp på corner.

Etter reduseringen var det kun ett lag på banen, og vi scoret hele 5 ganger på de siste 30. minuttene. Verdt å merke seg er det at laget jobber fantastisk godt sammen, stadig er i bevegelse framover og at Sindre Bolstad får 3 assist på sine 20 minutter på banen, i tillegg til at en av våre to solide gudbrandsdøler, Erlend Flaten, scorer to mål i åpent spill fra sin backposisjon.

Målscorere:
Ørjan Sørflaten 3, Erlend Flaten 2, Lars F Brateng 1, Jostein Volden 1, Vegard Opheim 1

Laget:
Simen Kjellgreen, Erlend Flaten, Bjørnar Sæthershagen, Jostein H. Volden, EIvind Ringen, Kjetil Strandbråten, Morten Nerli, Lars Fredrik Brateng, Vegard Opheim, Erlend Sæbu, Ørjan Sørflaten

Innbyttere:
Joakim Halvorsen (30 min for Brateng), Sindre Bolstad (20 min for Strandbråten), Andreas Nyhagen (12 min for Nerli)