Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Stein Morten Hansen ny assistenttrener

Stein Morten Hansen er hentet inn som ny assistenttrener og som keeper nr. 2 i A-stallen. Trener Leif Tsolis beskriver Hansen som et trenertalent med ambisjoner om å bli topptrener, samt en habil keeper med erfaring fra andredivisjon.
Leif Tsolis forteller at Stein Morten Hansen først og fremst et  hentet inn som trener.  At han i tillegg er en habil keeper og har stått 2. divisjon for Ålgård er bare et pluss. Tidligere har han jobbet som spillerutvikler på Mallorca og i Norge, samtidig som har vært keepertrener og lagstrener. Han kommer nå fra Flejkkefjord IF.

- Men vi har først og fremst hentet inn Hansen fordi han passer inn i våre langsiktige planer og at han kan stå for vår måte å drive klubben på. Han er en type som vil gli rett inn blant oss her i Valdres FK med tanke på at han er sosial, utadvendt, jordnær og hardt arbeidene både på og utenfor banen. Vi trenger mennesker som jobber mer enn det vi forventer, og som ønsker å lykkes personlig gjennom Valdres FK. Stein Morten er en sånn type, sier Leif Tsolis.

Tsolis forteller videre at hele klubben får dra nytte av Hansen. Han blir assistenttrener og spiller på A-laget, hovedtrener for G 16, keepertrener 1-2 ganger per uken i ungdomslagene og på damelaget. Pluss jobbing inn mot noen talentprosjekter.

Tsolis presiserer at Stein Morten er hentet hit for å være fotballtrener, men at han også vil trene for fullt med A-laget, men  med dette som prioritet nummer 2. Vi tror vi har lagt opp til en fin kombinasjon her, avslutter Valdres-treneren.

Stein Morten Hansen ankommer etter planen mandag og deltar på sin første trening i Etnedal  tirsdag. Den første uka vil han i første rekke konsentrere seg om A-laget og bli kjent med den rollen. Så vil han starte opp i G 16 - jobben for fullt uka etter.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land