Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Ser fram mot 2015

Et ungdommelig Valdres FK tapte 1-4 mot serieleder Levanger, men har alt begynt å se fram mot neste års tredje divisjon. Dagens kamp viste at det er talent i massevis til en snarlig retur.
Keeper Varpestuen (bildet) hadde en travel dag; her får han slått ballen i stanga.

Valdres FK stiller med dette laget: Tomas Varpestuen, Erlend Flaten, Øyvind Lund, Thomas Brekken, Jostein H Volden, Jesper Modig, Andreas Dyve, Simen Høglien, Gustav Heldal, Desmond Chappy, Ørjan Hippe Sørflaten.

Inn i andre omgang: Alv Holø, Erlend Sæbu og Robert Rabben.

Gjestene fra Trøndelag viste hvorfor de ligger i toppen av tabellen, men uten direkte å imponere de 85 tilskuerne på Blåbærmyra i dag. Levanger tok ledelsen etter 12 minutter på en heading fra corner. 0-2 ble det da det stod igjen ti minutter av omgangen: En Levanger-spiller dro seg forbi et par valdriser og satte ballen hardt ned i hjørnet fra 16-meteren. Valdres fikk lite til i denne omgangen, og greide aldri å utnytte spiss-egenskapene til de to lyntogene Sørflaten og Chappey.

Etter sidebytte fikk Valdres  mye bedre trykk framover, og spilte seg til et par store sjanser ved Gustav Heldal. Men telemarkingen henholdsvis skjøt og headet utenfor. Før det hadde bortelaget gått opp til 0-3 på straffe , etter at en Valdres-forsvarer var uheldig med en tackling. 0-4 ble det på en ny heading da 67 minutter var gått, også denne gangen etter corner. Forsvaret greide aldri å komme opp i Heir Nordberg, og keeper Varpestuen kom på halvdistanse.

DSC_8744.JPGJesper Modig har redusert.

Men midtbvegs i omgangen fikk Valdres endelig noe å juble for, da Jesper Modig skrudde et frispark i mål fra rett utenfor 16-meteren. Resten av kampen var jevnspilt, men ingen av lagene greide å få ballen over streken. Dermed kunne Levanger registrere at de ligger svært godt an til opprykk to runder før slutt, ettersom både Elverum og Raufoss ga bort to poeng i dag. For Valdres sin del er det nå 100% sikkert at det blir 3. divisjon sesongen 2015. Men det er ingen grunn til å se mørkt på framtida, dersom klubben får beholde de mange lovende ungguttene som hevdet seg godt mot laget som neste år sannsynligvis spiller i 1. divisjon.

Drageberget kåret Thomas Brekken (under) til beste valdris.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land