Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

God avslutning ga 3.plass i junior elite

Valdres FK - Kolbu/KK/Kapp 4-1  (4-1)

Utgangspunktet for kampen var klart: Valdres måtte vinne for å ta tredjeplassen, mens totningene greide seg med uavgjort.

Valdres startet forrykende, og straks etter avspark bredsidet Joakim Halvorsen inn 1-0. Riktignok løp Kolbu gjennom vårt forsvar og gjorde 1-1 ti minutter senere, men Valdres fortsatte ufortrødent og kjørte til tider over gjestene. 2-1 ble det ved Halvorsen etter en misforståelse i Kolbu-forsvaret, 3-1 ved Ørjan Sørflaten, mens Kasper Dyve banket ballen i mål til 4-1.

Det var festfotball på Blåbærmyra i første omgang. Valdrisene hadde et balltempo som gjestene fra Toten hadde store problem med å henge med på. Etter sidebytte ble noe av presisjonen borte, slik at det til tross for et spillemessig overtak ikke ble flere mål. Men Valdres-forsvaret hadde til gjengjeld full kontroll gjennom hele omgangen.

Trener Tony Andrè Strande sier at han er godt fornøyd med sesongen til juniorene. Målet var å utvikle spillere som kunne ta steget opp på A-laget, et mål som ble nådd tidlig. På grunn av den spesielle situasjonen med A-laget har flere spillere enn det en kunne vente fått prøve seg i 2. divisjon. -Men, sier Strande, det er helt klart at mange spillere har tatt store steg i løpet av denne sesongen. - Det er også et artig poeng at Valdres trolig kommer til å møte store deler av dette Kolbu-laget i tredje divisjon neste år. Kolbu/KK rykker som kjent opp fra fjerde divisjon, ifølge Strande med en grunnstamme av spillere fra dagens juniorlag. Valdres rykker ned, men trenger ikke å se mørkt på framtida i tredje divisjon.