Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

God stemning før Bossekop-kampen

Troppen var framme i Alta fredag kveld og ble innkvartert på Hotel Nordlys - verdens nordligste Best Western Hotel. Vår utsendte "Plomma" rapporterer om ypperlige forhold på alle vis. Hotellet ligger bare 500 meter fra Bossekops bane, og vertene hadde generøst nok stilt banen til disposisjon for valdrisene til trening lørdag. Alt ligger derfor til rette for at spillerne skal få forberedt seg optimalt til kampen.Trener Skouboe er glad for at klubben har lagt forholdene til rette, men forlanger  til gjengjeld at spillerne kvitterer med topp innsats mot Bossekop.

I troppen mangler "Mac" Laham, som må stå over etter for mange gule kort, samt Kalle Neale. Svensken sliter med skade i mage/lysk, og det er usikkert om det blir flere kamper i år. Dermed er det et spørsmål hvem Skouboe velger som spissmakker til Høglien. Skouboe hadde ikke presentert laget da vi var i kontakt med troppen lørdag formiddag.

Etter seieren mot Lyn har nå laget fått en god dose selvtillit, og hvis spillerne greier å vise samme innsats denne gangen, tror vi Bossekop kan få nok å bestille. Hjemmelaget er klare for nedrykk, noe som kan slå begge veier. Det er ellers et poeng at Bossekop er seriens klart dårligste hjemmelag, men møter her et av avdelingens dårligste bortelag. Uansett håper vi det går bedre enn da Valdres gjestet Alta i sommer (1-7).

Truppen:  Gonzalo Gutierrez (keeper) Manuel Hervás, Alonso Gonzales, Ivan
"Pachu" Martinez, Ardijan Fera, Andreas Dyve, Desmond Chappy, Lars-Fredrik
Brateng, Kristian Bakken (keeper), Simen Høglien, Robert Rabben, Thomas Brekken,
Joakim Wiik, Stig Ørjan Karenstuen, Erik Holmen.