Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Tap med ti mann

Valdres tapte den viktige bunnkampen mot Bærum i interkretsserien torsdag. 2-1 vant bæringene, etter at Valdres måtte spille det meste av kampen med ti mann.

Bærum og Valdres lå før kampen på samme poengsum og knivet om å holde seg over streken. Dessverre ble det en vanskelig kamp for våre gutter etter at Henning Djupdal ble utvist alt etter 17 minutter. Hjemmelaget benyttet overtallet til å score to mål før pause.

Valdrisene ga likevel ikke opp, og greide å redusere til 1-2 ved Jon Fossholt kvarteret ut i andre omgang. Tross god kjemping greide likevel ikke våre ti å få ballen til over linja en gang til, slik at kampen endte med tre viktige poeng til hjemmelaget.

Dermed ligger Valdres fortsatt på tolvte plass, dvs. under nedrykkstreken, og det blir en hyperviktig kamp hjemme mot Østsiden neste lørdag.