Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Ett poeng for damene

Valdres gikk til pause med ledelse 2-0 på Blåbærmyra. Laget hadde først tatt ledelsen på frispark ved Anita Strand, som satte ballen over keeper og i mål fra 25 meter. 2-0 ble det ved Øyfrid Sørumshaugen like før pause. Øyfrid ble spilt fint fri av Anita Strand, og satte ballen sikkert i mål fra skrått hold.

I andre omgang fikk Valdres mer enn nok med å forsvare seg. Gjestene reduserte først til 1-2 på et frispark som ble satt helt oppe i krysset. Utligning ble det etter 65 minutter med et flott skudd fra tjue meter, også dette oppe i vinkelen. Hanne Bjørgan, den gode Valdres-målvakten, kunne ikke gjøre stort med disse fulltrefferne. Etter dette hevet Valdres seg noe, men kunne likevel ikke hindre gjestene i å skape flere store sjanser mot slutten av kampen.

Hanne Bjørgan måtte kapitulere på Bækkelagets frispark i andre omgang.

Alt i alt må Valdres være godt fornøyd med ett poeng denne gangen, ettersom Bækkelaget dominerte stort i andre omgang. Savnet av kapteinen Gine Lundstein, som er utenbygds med studier, var til tider stort. Bækkelaget stilte et lag med godt voksne damer, som nok lå ett hakk over Valdres-jentene fysisk. Men ungjentene kjempet godt og greide å ro i land ett poeng, som godt kan vise seg å bli avgjørende når status skal gjøres opp seinere i høst.