Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Valdres utspilt i Alta

Et ungt Valdres-lag var sjanseløse mot suverene Alta i Finnmarkshallen. 7-1 ble det til hjemmelaget, - så mange mål har Valdres aldri sluppet inn i en obligatorisk kamp før.

Før kampen hadde trener Skouboe ambisjoner om at Valdres skulle bli det første laget som tok poeng fra Alta i årets serie. Men alt etter et kvarter stod det 3-0 til serielederen, og det ble fort klart Valdres hadde lite å stille opp med. Særlig var det merkbart at Manuel Hervas var borte fra midtforsvaret. Hervas er fortsatt ikke helt kvitt skaden han pådro seg i siste kamp før sommerferien, og tok ikke sjansen på å spille dagens kamp. Men dermed ble også forsvaret uten dirigent, og Sega Ngom & Co. fikk herje i stor stil foran Valdres-målet.

Valdres' mål kom på straffe ved Alonso Sanches Gonzales, og Valdres hadde en god periode etter dette. Men som så ofte før denne sesongen var vi tamme foran motstanderens mål.

Etter rapportene gjorde "Pachu" Gutierrez en bra kamp i dag, og keeper Gonzalo hadde også mange flotte redninger. Men alt i alt ble serielederen to nummer for store i Finnmarkshallen.

Etter to vanskelige bortekamper venter nå mer overkommelig motstand i form av Fam Larvik på Blåbærmyra kommende lørdag. Da er forhåpentligvis Hervas og Fera klare igjen til innsats og den uheldige affæren i Finnmark et tilbakelagt kapittel.