Gonzalo tilbake mot Alta

Gonzalo Gutierrez Meson er tilbake i Valdres og klar for innsats mot Alta. Det ser også ut for at den gode målvakten blir værende i Valdres ut sesongen. Ellers er det fortsatt skader på nøkkelspillere foran kampen mot den suverene serielederen.

Gonzalo Gutierrez Meson har brukt sommerferien blant annet til å trene med Tromsø IL. En eventuell overgang til tippeligaklubben er imidlertid ikke aktuell før neste år, og det ser dermed ut til at spanjolen blir værende ut sesongen. En klausul i kontrakten gjør likevel at han har en mulighet til å forlate Valdres i løpet av overgangsvinduet.

Landsmannen Manuel Hervas sliter fortsatt med en lårmuskel, og det er ikke avklart om han stiller i søndagens kamp. En annen nøkkelspiller, Ardjan Fera, har startet opptreningen, men spiller ikke mot Alta. Thomas Morgan har som kjent takket for seg, og nå har altså Kristian Tuv varslet at han legger opp på grunn av stadige skader. Det blir derfor en nokså juniorpreget tropp som setter kursen nordover fredag.

Trener Ole Skouboe opplyser at laget tar inn på hotell i Alta fredag kveld og gjennomfører en treningsøkt på Bossekops bane lørdag. - Jeg er glad for at klubben har valgt å gjøre forberedelsene til denne vanskelige kampen så profesjonelle som mulig. Det blir en vanskelig oppgave, men ledelsen har i alle fall gjort sitt for å skape de riktige rammer rundt forberedelsene. Og ambisjonen er naturligvis å være det første laget som tar poeng fra den suverene serielederen, avslutter Ole Skouboe optimistisk.

Troppen:

Gonzalo Gutierrez Meson, Tomas Varpestuen, Robert Rabben, Thomas Brekken,
Bjørnar Sætershagen, Stig Ørjan Karenstuen, Joakim Wiik, Ivan Pachu Martinez,
Alonso Gonzales, Lars-Fredrik Brateng, Morten Strømmen Nerli, Kalle Neale, Simen
Høglien, Andreas Dyve. Mahmoud Laham, Manu Hervás.