Tap mot Pors

Valdres scoret en gang og Pors to. Dermed ble det borteseier på Blåbærmyra i en kamp Valdres til tider dominerte. Kalle Neale (bildet) ble kåret til lagets beste.

Pors scoret i begge ender av kampen. Gjestene fikk frispark etter bare ett minutt, og ballen gikk via en valdresspiller og i mål. Noen minutter før slutt kom Shala for Pors alene igjennom, keeper Meson gjorde en fantastisk redning, men returen kunne han ikke hindre Marius Enger å sette i mål.  Mellom disse scoringene hadde Pachu utlignet for Valdres med et skudd fra vel tjue meter, som stusset innom en Pors-spiller før den gikk i mål.

Valdres hadde det meste av spillet i dag, og særlig i slutten av første omgang hadde gjestene fra Telemark mer enn nok med å forsvare seg. Men som så ofte før denne sesongen stod ikke utbyttet i forhold til spillet. Effektiviteten er rett og slett for dårlig, og da blir det liten trøst i at laget spilte en "god" kamp. Kalle Neale gjorde som vanlig en ypperlig innsats, og fikk for det bestemannsprisen. Men det ble mye "nesten" for Kalle, slik det ble for resten av laget.

Samtlige spillere skal likevel ha ros for helhjerta innsats i dag. Så får vi bare håpe det blir mer stang inn mot Lyn på Frogner stadion neste helg.

945395_621085224585635_2013534173_n.jpg

Keeper Gonzalo Gutierrez Meson (i gult) gjorde en god kamp. Her er han nær ved å score på overtid, men headinga gikk dessverre utenfor. (Foto: Rune Stenslette)