Tap 1-3 mot serielederen

Valdres gjorde et helhjertet forsøk på å tukte serieleder Vålerenga i kveld, og holdt 1-1 til det stod 83 minutter på klokka. Men to kjappe scoringer sørget for at et sterkt Vålerenga-lag stakk av med alle tre poengene. Bildet: Andreas Dyve

Det var tydelig fra start hvem som ledet serien og hvem som lå på niende plass. Vålerenga stilte et svært sterkt lag, og kjørte til tider over Valdres i første omgang. Ballen gikk kjapt i lengderetningen, og spesielt imponerte de to kantspillerne Moussa og Jibril med høgt tempo og ypperlig teknikk. Det var Moussa som ga Vålerenga 1-0 etter 19 minutter da han passerte et par Valdres-forsvarere og satte ballen i mål fra skrått hold. Gjestene hadde også et par andre store sjanser, bl.a skudd i tverrliggeren, og Valdres var heldige som gikk til pause med 0-1.

DSC_0359.JPG

Lars Fredrik Brateng og Kjetil Strandbråten fikk en vanskelig jobb mot Vålerenga-forsvaret.

Etter pause kom Valdres mye bedre inn i kampen. Laget lå mer kompakt, ga Vålerenga mindre rom og kom bedre opp i duellene. Alt etter to minutter fikk Joar Hoberg en fin stikker igjennom VIF-forsvaret. Hoberg gikk alene 30 meter før han satte ballen bak keeper og i mål. Valdres produserte en del fine sjanser etter dette, og kjempet til dels Vålerenga ut av stilen. Men etter 83 minutter slo oslolagets andre kantspiller, Jibril, til og satte inn 1-2. Scoringen lignet mye på den første. Innbytteren Castro stod for det tredje noen minutter senere med et skudd fra 12 meter etter corner.

Tross tapet er det ingen grunn til å henge med hodet for valdresguttene. Vålerenga er det klart beste laget som har gjestet Blåbærmyra i år. Nå venter ferie helt fram til 8. august, da Valdres reiser til Nadderud for å møte Stabæk.

Startoppstilling Valdres: Kristian Bakken, Henrik Fossholt, Markus Belgum, Thomas Hilmen, Jostein Volden, Henning Djupdal, Joar Hoberg, Rolf E. Hagadokken, Bjørnar Sæthershagen, Lars F. Brateng og Andreas Dyve.

Inn i andre omgang kom Kjetil Strandbråten, Morten Nerli og Ådne Mogstad.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land