Stygge sifre for damene

Damelaget kom fort ned på jorda etter den fine seieren mot Kolbotn 2 sist uke. Lørdag ble det hele 2-9 borte mot Øvrevoll/Hosle.

Valdres er ikke noe stort bortelag. Mens det hjemme på Blåbærmyra har blitt to seire og to tap, står laget med null poeng og 2-23 i målforskjell borte. Det begynte likevel positivt på DNB Arena Hosle, da Anita Strand ga valdrisene ledelsen etter bare tre minutter. Marte Rabben reduserte til 2-7 et kvarter før slutt, men så greide altså Øvrevoll Hosle å putte ni baller bak Hanne Bjørgan resten av kampen. Den samme Bjørgan gjorde forøvrig en god match, og kunne ikke lastes for noen av baklengsmålene, ifølge trener Morten Buene.

Øvrevoll Hosle stilte for første gang denne sesongen sitt beste lag. Anført av tidligere landslags-og Røaspiller Siri Kristine Nordby vant oslojentene de aller fleste duellene. Hjemmelaget fikk også to billige straffer (etter Buenes mening!) i første omgang, som ødela en del for valdrisene. -Men, sier Buene, vi bretter opp ermene og gleder oss til å ta igjen på neste motstander, som er Lyn 2 på Blåbærmyra kommende lørdag.