Strømsgodset 2 siste før ferien

Søndag kl. 18 møter Valdres Strømsgodsets andrelag på Blåbærmyra. Det bli siste kamp før Manuel Hervas & Co. tar pause fram til 21. juli.

Strømsgodset 2 står med fem strake tap i serien, etter å ha stilt til dels svært unge lag en periode. Men alle vet at Strømsgodset om de vil kan stille den sterkeste elleveren i avdelinga, og at det fra kamp til kamp kan variere mye hvilke spillere som blir brukt. Det er derfor ikke godt å si hvilken kvalitet det er på laget som stiller på Fagernes søndag. Det eneste som er sikkert er at Strømsgodset ikke vil tillate andrelaget å rykke ned, og at de vil innrette seg i forhold til dette.

Valdriser med god hukommelse vil kanskje huske fjoreårets regnværskamp på Blåbærmyra. Da fikk Strømsgodset en spiller utvist og straffe imot etter to minutter. Likevel ble resultatet 1-1.

Gonzalo.JPG

Når det gjelder Valdres, er det klart at Gonzalo Gutierrez Meson (bildet) har fått to kampers karantene etter det røde kortet på Gjøvik. Thomas Varpestuen får dermed sin første start for året. Ellers er det en del skader, slik at startelleveren ikke blir klart før på søndag. Dette er troppen:

Keepere: Tomas Varpestuen og Simen Kjellgren

Utepillere: Manu Hervas, Alonso Gonzalez, Pachu Martinez, Ardijan Fera,
Thomas Brekken, Stig Ørjan Karenstuen, Andreas Dyve, Lars-Fredrik Brateng,
Bjørnar Sætershagen, Erik Holmen, Anders Ellingseter, Kalle Neale, Simen
Høglien, Desmond Chappy, Mac Laham, Robert Rabben, Thomas Morgan, Joakim
Wiik.

Damelaget spiller også en svært viktig kamp på søndag, da de møter Fart 2 borte. Damene har overbevist i flere kamper hjemme på Blåbærmyra, men borte står laget med null poeng så langt. Skulle det likevel bli seier på søndag, vil det føre til at Valdres klatrer over nedrykkstreken for første gang i år.