Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Lyns jenter ble for sterke

Valdres scoret først, men Lyn 2 var det beste laget og tok en fortjent 3-1 seier på Blåbærmyra i ettermiddag.

Lyn hadde et godt grep på kampen fra avspark, men Valdres var farlige når de kom framover. Etter tolv minutter var Anita Strand alene igjennom, men Lyns keper greide med nød og neppe å stoppe skudet. Det gjorde hun ikke fem minutter seinere: Valdres viste flott kombinasjonsspill og Gine Lundstein avsluttet med å sette ballen i mål. Valdres hadde en god peiode etter dette, og viste mye bra spill. Men Lyn kom sterkere utover i omgangen, og etter 35 minutter kom utligningen etter at Valdres-forsvaret ikke greide å avklare spill inne i feltet.

De første femten minuttene av andre omgang var det enveis-trafikk mot Valdres-målet. 1-2 ble det etter fem minutter etter en lang ball gjennom vårt forsvar. Hjemmelaget kom seg etterhvert noe høgere opp, men det ble mange baller framover mot Anita Strand, som ble altfor alene på topp. Lyn kontrollerte kampen greit, og satte inn sitt tredje mål med et skudd fra tjue meter.

DSC_0177.JPG

4x14! Valdres avsluttet kampen med fire fjortenåringer på laget: Hanne Bergene, Marte F. Rabben, Silje Vilhemshaugen og Pia Wetlesen

Lyn 2 er nok det beste laget som har gjestet Blåbæmyra så langt i år, så det er ingen grunn til å henge med hodet. Valdres-jentene viste i første omgang spill som lover godt for fortsettelsen!