Kjempet Raufoss i senk!

Valdresdamene stod for en skikkelig oddsbombe i dag med 2-0 over Raufoss på Blåbærmyra. Jentene hadde tydeligvis "glemt" at de lå sist på tabellen, mens Raufoss kjemper om opprykk. Scoringer fra Mariann Nereng Berg og Anita Strand avgjorde kampen.

De to lagene har møtt hverandre en gang før i år: Det var i cupen og resultatet ble 4-0 til Raufoss. Men trener Ove Rabben uttalte da at det skulle bli adskillig jevnere når lagene møttes i serien. Han fikk rett.

Riktignok hadde Raufoss godt tak på kampen i første omgang. Pasningsspillet satt mye bedre for Raufoss enn for hjemmelaget, og Valdres ble presset bakover på banen. Totningene var nære scoring etter 25 minutter da de satte ballen utenfor så og si åpent mål. For Valdres ble det mye måking framover til en nokså ensom Anita Strand.

Men andre omgang åpnet på best tenkelige måte for valdrisene da Mariann Nereng Berg fyrte av fra like innafor 16-meteren. Skuddet var hardt og godt plassert, og Raufoss-keeperen måtte bare konstatere 1-0. Dette tente valdresjentene skikkelig og Raufoss ble kjempet ut av stilen. 2-0 ble det etter 71 minutter, da Anita Strand fikk vendt opp inne i feltet og plasserte ballen lavt til side for keeper. Raufoss greide ikke å true Valdres de siste tjue minuttene, dermed måtte de returnere over Tonsåsen med tap, slik de også gjorde det i 2012.

DSC_0199.JPG

Blide trenere: Ove Rabben og Morten Buene

Valdres var flikne til å komme opp i Raufoss sine spillere i dag, slik at de sjelden fikk mulighet til å sette i gang sitt spill. Taktikken var å stå høgt, noe jentene lyktes svært godt med. Men laget bør jobbe med bredden i angrep. Bakerst ryddet Gine Lundstein opp i stor stil, og stod fram som banens dominerende spiller. Som vanlig gjorde Hanne Bjørgan en meget solid jobb i mål.