Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Sterk borteseier i Asker

Valdres ble det første laget som reiste fra Asker med tre poeng i årets interkretsserie. 0-2 ble resultatet etter at valdrisene satte inn ett mål i hver omgang. Dermed fikk trener Audun Magnus Bakken den bursdagspresangen han ønsket seg fra gutta.

Bakken fyller år på fredag (han ønsker ikke å opplyse om hvor mange!) og øverst på ønskelista stod en trepoenger dagen før dagen. Det var ikke noe beskjedent ønske, for Asker stod før kampen med 4-1-0 hjemme på Føyka. Valdres sin bortestatistikk var heller ikke av de beste, men Jon Fossholt glemte det og satte inn 1-0 etter godt kontringsspill ved Andreas, Joar og Lars F på venstresida. Mot slutten av omgangen ble Valdres presset noe bakover, men red det forholdsvis greit av til pause.

Audun Bakken

Ung i sinn: Trener Audun Magnus Bakken

Etter sidebytte kjørte Asker på for utligning, og hadde så avgjort muligheten da de fikk straffespark et stykke ut i omgangen. Skuddet gikk imidlertid utenfor. Keeper Kristian Bakken hadde også en kjemperedning på en hard markkryper noe seinere. Men Valdres var gode på overganger og satset mye på spill i lengderetningen.  Mot slutten av kampen fikk laget frispark, og etter litt fram og tilbake i feltet satte Knut Olav Veimodet ballen kontant i mål.

Bakken var en stolt mann etter kampen og fremhever en enorm laginnsats i kveld. Han berømmer også spillerne for å ha gjennomført en god kamp taktisk sett. Dermed styrket Valdres sin posisjon midt på tabellen, og står nå med fem seire, en uavgjort og fem tap. Neste oppgave er Sarpsborg 08 hjemme førstkommende onsdag.