Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Også juniorene er ute av cupen

Valdres G 19 gjorde som dame- og herrelaget har gjort tidligere; sa takk for seg i cupen. Tapet kom mot Elverum på bortebane, der det stod 3-3 etter fulltid og 4-4 etter ekstraomganger. Straffekonkurransen endte 8-7 til hjemmelaget.

Elverum stilte et sterkt lag til denne kampen, med spillere som stort sett spiller voksenfotball til daglig, dvs. adeccoliga og 4. divisjon. Det var også hjemmelaget som tok ledelsen 2-0, men Valdres greide å heade inn en redusering før pause og å ta gjen Elverums forsprang i andre omgang. Valdres hadde også en god mulighet til å avgjøre kampen i andre ekstraomgang, men hedmarkingene greide å utligne på frispark like før slutt.

Vi fikk en ny matchball i straffekonkurransen, men det siste av de ordinære straffesparkene var for løst og ble plukket av keeper. Under den følgende utslagingen var det våre gutter som bommet først, dermed takk og farvel i en kamp vi var svært nær å vinne.

Neste oppgave er Fredrikstad på Blåbærmyra førstkommende torsdag. Trener Audun Magnus Bakken kan nesten love poeng mot østfoldingene..