Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Tre poeng til juniorene, seniorene ute av cupen

En scoring av Henrik Fossholt (bildet) etter to minutter var nok til å sikre juniorene tre verdifulle poeng mot Bærum i kveld. Seniorene er derimot ferdige i NM, etter å ha tapt en kamp de etter rapportene dominerte stort.

Kampen var bare så vidt kommet i gang på Blåbærmyra da Valdres fikk frispark fra 20-25 meter. Ballen ble skrudd inn i feltet, der Henrik Fossholt dukket opp og headet i mål. Resten av omgangen var jevnspilt, men Valdres hadde god kontroll bakover.

DSC_0943.JPGViktige spillere i kveld: Kristian Bakken og Henrik Fossholt

Bærum hadde ballen mest i andre omgang, og Valdres ble presset noe lenger bakover på banen. Men midtstopperne Hoberg og Fossholt var konger i lufta, og forsvaret rensket stort sett greit unna. Valdres hadde flere muligheter til å gå opp til 2- 0, og hadde også et mål inne som ble annulert for offside.

Trener Bakken var spent på hvordan dagens 4-4-2 formasjon kom til å fungere, men  var godt fornøgd da kampen var over.  To spisser (Jon Fossholt og Lars Fredrik Brateng) skapte mer trykk framover.  Vanligvis har juniorene spilt 4-1-4-1. Bakken synes at laget hang godt sammen og at en greide å unngå for stor avstand mellom lagdelene. Mye tyder derfor på at dette blir formasjonen framover, særlig fordi også A-laget spiller 4-4-2.

DSC_0933.JPG

Seniorene er altså ute av cupen etter 0-1 for Birkebeineren. Rapportene sier at Valdres styrte det aller meste på Krokstadelva, men greide ikke det som er aller viktigst i fotball, nemlig å score mål. Birkebeinerens scoring kom etter et kvarter i andre omgang etter et frispark.