Valdres fikk bank

Vålerenga slo Valdres hele 6-1 i kveldens Interkretskamp på Valle Hovin i Oslo. Bildet:  Kristian Bakken, keeper med nok å gjøre.

Valdres møtte fjoreårets vinner av Interkretsserien i kveld, og det ble fort klart at motstanderen var det beste laget. I innledningen av kampen prøvde Valdres seg offensivt og stod høgt. Dette lyktes ikke særlig godt, slik at vi etterhvert la oss lengre tilbake på banen. Det stod likevel 3-1 til pause, etter at Valdres hadde redusert en gang ved Knut Olav Veimodet. Scoringen kom etter corner.

Vålerenga var flinke til å tre seg igjennom valdresforsvaret, og fikk også hjelp av to straffespark. Våre gutter ble hardt straffet for feil, ettersom oslolaget var dyktige på å utnytte sjansene sine. Hovedtrener Bakken tar likevel tapet med fatning og mener at spillerne tross alt gjorde en hederlig innsats. I perioder var vi på høyde med Vålerenga, men det var aldri tvil om hvem som var det beste laget.

Juniorgutta har ifølge rapportene ikke mistet humøret - iallefall ikke alt -  og satser for fullt på tre poeng hjemme mot Stabæk 4. april!