Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Tap i generalprøven

Juniorlaget til Hønefoss spiller i likhet med Valdres i interkretsserien, men i en annen avdeling. Det var hjemmelaget som tok tak i kampen fra start og satte inn to tidlige mål bak Valdres-keeperen. Det første kom etter en utboksing, der en Hønefoss-spiller fikk ballen i hodet og den deretter gikk i mål. Nummer to kom etter dødball. Dårlig markering i Valdres-forsvaret gjorde at Hønefoss kunne styre ballen inn ved bakerste stolpe. Etter dette jevnet kampen seg mer ut, og ingen av lagene greide å sette flere scoringer før halvtid.

Valdres hevet seg etter pause, slik at andre omgang ble nokså jevn. Reduseringen kom etter 10-12 minutter etter et raid på venstresida. Det var Lars Fredrik Brateng som greide å skli ballen i mål. Flere scoringer ble det ikke, slik at kampen endte med 2-1 til Hønefoss.

Valdres stilte uten Andreas Dyve og Ådne Mogstad i denne kampen. Dyve får ikke vært med på serieåpningen torsdag pga. skoletur, og stod derfor også over generalprøven. Mogstad er skadet og det er uklart om han rekker kampen på tirsdag.

Trener Audun Magnus Bakken ser relativt lyst på situasjonen tross tapet , og viser til det gamle ord om at en dårlig generalprøve gir en god premiere. Og tirsdag er det bare en ting som gjelder: Tre poeng i serieåpningen mot Ullensaker/Kisa!