Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Juniorene åpnet med seier!

Valdres FK åpnet Interkrets-sesongen med 2-1 over Ullensaker/Kisa på Blåbærmyra i kveld. Ett mål i hver omgang av Jon Fossholt gjorde at Per Brogelands gutter måtte vende tomhendte hjem. Bildet: Hovedtrener Audun Bakken var godt fornøyd både med Jon Fossholt og laginnsatsen i kveld.

Juniorene åpnet kveldens kamp uten to av nøkkelspillerne på laget: Andreas Dyve er på klassetur i utlandet, mens Henrik Fossholt har fått brudd i hånda og startet på benken. Henrik var likevel ikke verre stilt enn at han kom inn i andre omgang, - med gips!

Det var en jevnspilt førsteomgang der Valdres kom foran etter 29 minutters spill. Jon Fossholt ble spilt pent fri i feltet, og hadde ingen problemer med å sette ballen i mål. Ledelsen holdt til det stod igjen noen få minutter av omgangen. Valdres-forsvaret greide ikke å rydde feltet etter corner, og Ull/Kisa kunne dermed gå til pause med 1-1.

Det var gjestene som startet andreomgangen best, men Valdres tok etterhvert over og hadde en svært bra periode midt i omgangen. Dagens prestasjon kom etter 69 minutter da Jon Fossholt fikk et langt framspill. Han tok ned ballen på ypperlig vis og satte den bak Ull/Kisas keeper. Flott mål! Gjestene hevet seg det siste kvarteret, men Valdres hadde stort sett bra kontroll bakover.

Trenerne Bakken og Hilmen var godt fornøyde med laginnsats og holdning i kveld. Disiplinen i laget har vært et tema den siste tida, og i kveld så det ut til at arbeidet har gitt resultater. Eksemplariske holdninger og rett fokus! Motstanderen fra Romerike var ikke noe dårlig lag, og spilte ofte ballen langs bakken i lengderetningen. Valdres varierte derimot noe mer, med en del lange framspill innimellom. Alt i alt en jevn kamp, der Valdres var et lite hakk bedre enn motstanderen.