Drageberget er klare til å støtte klubben!

Drageberget er klare til å støtte Valdres FK både på og utenfor banen. Et godt besøkt årsmøte var klare på at supporterne vil stille opp for klubben for å få økonomien på rett kjøl. Bildet: Leder Jan E. Mathisen og nestleder Stig Tronstad

Drageberget hadde en nedgang i aktivitet og oppslutning sesongen 2012. Under årsmøtet ble dette naturlig nok et tema, og det ble pekt på ulike årsaker. Styreleder Jan Erik Mathisen mente at variasjon i oppslutning var vanlig i alle supporterklubber, og  at det i vårt tilfelle avspeilet sviktende interesse for klubben i alminnelighet. Men Mathisen mente også at trenden fort kunne komme til å snu dersom laget gjorde det godt i årets sesong.

I arbeidsprogrammet for kommende år går Drageberget inn for å bidra med praktisk/økonomisk hjelp til Valdres FK, f.eks. i forbindelse med loppemarked eller andre inntektsbringende tiltak. Men før og under kamp vil det som før være innsatsen på tribunen som står i fokus. Drageberget vil også i år arrangere bussturer til bortekamper og stå for salg av supporterutstyr. Det vil bli satset på sosiale sammenkomster i forbindelse med kamper. Årsmøtet pekte på behovet for å fornye sangreportoaret, og styret må sørge for at lagets poeter kommer sammen for å komponere nye schlagere!

DSC_0982.JPG

Knut Ingar Rudi (t.h) ble takket for god innsats i styret og viktige litterære bidrag i årene som har gått.

Jan Erik Mathisen fortsetter som leder, mens Stig Tronstad ble valgt som nestleder. Styret forøvrig: Gro Rundbråten (kasserer), Bjørn Strand (sekretær), Geir Ove Haugen og Arnt Sørli (styremedlemmer).