Målrikt for juniorene

Nøyaktig en måned før Interkretsserien sparkes i gang tok juniorlaget turen til Sogn for å møte Årdal FK. Det ble en målrik affære som til slutt endte 4-4

Årdals seniorlag holder til i tredje divisjon, og blir ventet å være blant de bedre i avdelingen. Laget stilte med mange A-lagsspillerre i gårdsagens kamp på Jotun stadion.

Første omgang var jevnspilt, men det stod 2-0 til hjemmelaget ved halvtid. Første målet var en avklaring fra Valdres-forsvaret som ble spilt i en Årdal-spiller og trillet  i mål. Nummer to kom på et flott langskudd, der vårt forvar lot Årdals Christian Stedje få avansere litt for uhindret.

Hjemmelaget går opp til 3-0 etter 57 minutter, men deretter er det Valdres som tar over. I løpet av ti minutter scorer våre gutter tre mål; ved Jon Fossholt, Rolf Erik Hagadokken og Knut Olav Veimodet. Valdres skaper bra med sjanser i denne perioden, men det er Årdal som går opp til 4-3. Et frispark fra 18 meter går via en Valdres-forsvarer og i mål. Vi svarer ved å legge om til tre mann i forsvar, og utligningen kommer som bestilt ved Tore Rundsveen.

Valdres brukte 15 spillere i denne kampen. Blant disse var Erland Meldal, 96-årgang fra Gudbrandsdalen med planer om å flytte til Valdres. Henrik Fossholt var forkjølet  og stod over denne gangen.

Trener Audun Magnus Bakken er fornøyd med fire scoringer og fire forskjellige målscorere mot et sterkt seniorlag. Bakken sier også at laget for tiden jobber bevisst med å få ballen til å gå i lengderetningen. Når det ikke er press fra motspiller skal det heller ikke spilles støttepasninger! - Dette er tanker som Drillo Olsen nok ville sette pris på! Han forteller videre at juniorene vil delta på treningsleiren i Sogndal i vinterferien, der det vil bli spilt to kamper. Videre er planen en kamp mot Hønefoss som generalprøve før seriestarten mot Ullensaker/Kisa den 13. mars.

Her er Årdals kampreferat: