Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

"Pachu" takker nei, men ny spanjol på vei?

Ivan Martinez Gutierrez, alias "Pachu", har valgt å takke nei til ny kontrakt med Valdres FK. Men "Pachu" har foreslått en av sine landsmenn som etterfølger i klubben. Bildet: Både "Pachu" og Brenden er nå ex-valdresspillere!

"Pachu" har tenkt seg godt om før han nå valgte å takke nei til tilbudet fra Valdres FK. Dermed ble det med to sesonger i Valdres for den kreative kantspilleren. Vi takker for innsatsen og ønsker lykke til videre!

Men "Pachu" har altså formidlet kontakten med en annen spanjol. Ifølge Jan Tore Vik er denne spilleren "svært interessert" i å bli en del av laget for kommende sesong, men uten at det er undertegnet noen kontrakt enda. Vedkommende har foruten en karriere i Spania spilt på øverste nivå i et asiatisk land, og er 29 år gammel.

Vik opplyser også at trener Leif Tsolis forhandler med to norske spillere om overgang til Valdres. Dette er spillere som, dersom de signerer, vil være klare forsterkninger for laget. Derimot har fjoreårets juniorkeeper Kristian Bakken takket nei til kontrakt med A-laget. Bakken er ikke motivert for å satse 100% på fotball, og ønsker istedet å prioritere skole og utdanning. Dermed er det fortsatt en ledig keeperplass i klubben.

Ex-valdreskeeper Gonzalo Gutierrez Meson spilte ellers treningskamp for Hødd sist uke. Motstander var Herd fra Ålesund, et lag som spiller i samme pulje som Valdres neste sesong. Gonzalo holdt målet reint, slik at Hødd vant 2-0 borte. I samme kamp spilte forøvrig "Manuel Harves". Hvis vi ikke tar mye feil er dette samme person som Manuel Hervas...