Ingen overganger så langt

Hervas har i høst vært på prøvespill i Bodø/Glimt. Han ha også prøvespilt for et lag i den danske superligaen, men uten at noen av klubbene foreløpig har tatt kontakt med Valdres FK. Ettersom Hervas har et år igjen av kontrakten, ligger det i kortene at han ikke kommer til å gå vederlagsfritt fra klubben.

Andre spillere som har et år igjen av kontrakten er Alonso Sanchez Gonzalez, "Mac" Laham og Thomas Brekken. Desmond Chappey har skrevet under for nytt år, og klubben er også enige med Joakim Wiik om ny kontrakt, selv om Wiik ikke har signert ennå.

Spillere som har fått eller får forslag til nye kontrakter er "Pachu", Stig Karenstuen, Simen Høglien, Robert Rabben, Andreas Dyve og Kalle Neale. Når det gjelder sistnevnte, opplyser Jan Tore Vik at partene står nokså langt fra hverandre, og at det derfor er usikkert om den iherdige svensken blir å se på Blåbærmyra i 2014. Karenstuen har tilbud om treningsopphold i Strømsgodset, og også et par andre kubber i de to øverste divisjonene har vist interesse for gudbrandsdølen. Skulle det komme et tilbud fra seriemesteren, er vi redd for at Stig kan komme til å forsvinne. Simen Høglien har planer om studier i Oslo fra høsten 2014, og det kan derfor være at han spiller bare vårsesongen for Valdres. Når det gjelder keepere har vi ingen ny informasjon, men vil komme tilbake til saken seinere.

Ingen nye spillere har altså signert for Valdres så langt, men Vik sier at han har flere spillere "på blokka". Blant annet er Jostein Lundmoen i kontakt med klubben om en eventuell retur. Ellers er det en fordel med den nye treneren, Leif Tsolis,  at han har en stor kontaktflate etter å ha drevet spillerutvikling gjennom mange år. En bør derfor ikke bli overrasket om Tsolis tar med seg håndplukkede spillere til jobben i Valdres FK.