Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Heimekamper på rad og rekke

Juniorene tar i mot Asker til kamp i Interkretsserien torsdag kveld, mens damelaget kjemper for plassen søndag mot Vålerenga 2. Innimellom spiller Valdres FK herrer lokaloppgjør mot Gjøvik. Alle kampene går på Blåbærmyra.

Juniorlaget har bare æren å spille for, og vi hadde nesten sagt at godt er det. For det er et nokså redusert lag Audun Magnus Bakken stiller, etter at de beste spillerne enten har forlatt klubben eller gjør sin innsats på A-laget. Denne gangen er det Asker som stiller på motsatt halvdel, et lag Valdres overraskende slo 2-0 borte i vår. Skulle det bli poeng i kveld vil det kanskje være enda mer overraskende.

Damelaget tok sitt første bortepoeng for sesongen med 1-1 mot Lyn 2 i helga. Men ettersom rivalene fra Nordre Trysil vant, er våre jenter fortsatt på nest siste plass på tabellen. Det er i utgangspunktet tre lag som rykker ned, men tallet er  usikkert inntil opp-og nedrykk i seriesystemet forøvrig er avgjort. Det kan derfor godt hende at tredje siste lag greier seg. Damene har derfor alt å spille for, og bør ha en god mulighert for tre poeng på søndag.

Nærmere omtale av gjøvikkampen  kommer fredag.