G 16 - spillere i troppen mot Raufoss

Ole Skouboe leder Valdres for siste gang i lokalderbyet mot Raufoss. Skouboe har tidligere uttalt at han neppe reiser hjem til Danmark, men at han gjerne fortsetter trenergjerningen i Norge eller Sverige. Han har etter eget utsagn vært i seriøs dialog med et par klubber. Så får vi se hvor Ole havner etter nå å ha sikret Valdres enda ett år i andre divisjon. Årets sesong kan i beste fall ende med en sjette plass, forutsatt seier over Raufoss og at Nybergsund taper hjemme for Alta. På den annen side kan Valdres også bli forbigått av Odd 2 og havne på åttende plass.

Overraskende nok har Skouboe denne gang funnet plass til et par G 16- spillere i troppen: Erlend Sæbu og Erlend Flaten. Sæbu vet vi ennå ikke har rundet 16 år. Flaten er i likhet med flere andre Valdres-spillere gudbrandsdøl og sluttet seg til Valdres FK i sommer. Det er vel lite trolig at de to spiller fra start, men et innhopp kan være mulig. Ellers er det gledelig at Kalle Neale er tilbake i troppen, selv om kampformen kanskje ikke er på topp etter langvarig skadefravær.

Motstander Raufoss blir nummer to i årets serie, uansett utfall på Blåbærmyra. Raufoss hadde inntil i fjor en stygg statistikk på Fagernes med fire strake tap, men "ødela" denne da det ble 1-0 seier i 2012. Det er ellers verdt å merke seg at Raufoss 2 spiller avgjørende kamp mot Nordre Land på lørdag, så det kan vel hende at innbytterne fra forrige serierunde blir reservert for denne oppgaven. Uansett tror vi at det laget som er mest motivert stikker av med poengene i årets siste kamp.