Seier til juniorgutta i Hov

Lørdag stilte Valdres FK sine jr-gutter til innendørs-cup på Hov. Vi stilte med 2 lag, i en turnering som også omfattet seniorlag. Første kampen til JR-1 gikk mot 1. laget til Nordre-Land.  I denne kampen var nok ikke gutta våre helt våkne, og allerede etter 2 min lå vi under 3-0 !  Dessverre våknet laget litt sent og tapte til slutt 5-1. Andre kampen gikk mot ett lag fra Søndre-Land , og gutta reiste seg mesterlig og vant til slutt  .  Nå var de "i siget" og slo like godt også 1-laget til Søndre-Land. Dermed var de i kvartfinalen mot 2-laget til Valdres FK-Jr. Dette laget tok seg til kvartfinalen ved å slå Dokka Sportsklubb-1   5 -2, deretter Vest-Torpa 2   9 - 0 og til slutt Ringelia 10- 3 !

I kvartfinalen viste Valdres Jr-2 som det sterkeste laget og vant til slutt 6-2. Semifinalen ble spilt mot Nordre-Land 2.  Dette var ett fysisk sterkt lag med mange garvede spillere med god fysikk og lang erfaring. Etter at Valdres hadde tatt ledelsen med 1-0 gikk Land-laget 3-1 !  Stemningen i hallen var allerede da  stor, men denne ble større og større ettersom gutta fra Valdres putta på det ene målet etter det andre ! I det siste spilleminuttet stod det 3-3 og publikume var høylytt med, og da Valdres satte det  4. og avgjørende målet var lydnivået høyt !!!

Finalen gikk mot 1.laget til Nordre-Land, og nå skulle tapet fra semifinalen revansjerest !  1-laget til Nordre-Land består av flere gode spillere med mye erfaring og god teknikk, blant annet med erfaring fra 2-div i Gjøvik. Kampen ble en fartsfylt seanse med mye innsats fra begge lag, og igjen enda større engasjement på tribunen ! Begge lag pådrog seg gule kort, men gutta fra Valdres beholdt fatningen og tok ledelsen etter ca  halvspilt kamp, Mot slutten av kampen pådrog en spiller fra Land seg rødt kort, og helt i slutten av kampen kunne Valdres sikre seg seieren i cupen !

Begge lagene viste med dette at de har blitt mer voksne i hodet, og takler det godt når det koker både på banen og blant publikum !  Gleden var derfor stor når Rolf Erik Hagadokken kunne motta pokalen som bevis på seier i cupen. Andreas Dyve mottok også heder som cupens toppscorer med 10 mål.

Bildet: Junior 2:  Bak fra v Henrik Fosholt, Thomas Hilmen , Jon Fosholt og Rolf Erik Hagadokken.

Foran fra v Joar Hoberg, Andreas Dyve, Lars Fredrik Brateng, Kristian Bakken og Simen Strandbråten

Junior 1 bestod av: Simen Kjellgren, Ådne Mogstad, Erik Holmen, Henning Djupdal, Marcus Belgum, Jostein Volden, Daniel Svanheld, Lars Fønhus, Knut Olav Weimodet, Bjørnar Sætershagen.

I en treningskamp mot Gjøviks juniorlag, som nå ledes av Morten Skjærstad, vant valdrisene 2-0 torsdag.