Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Tapte i sluttminuttene

En scoring etter 89 minutter avgjorde kampen mellom Valdres og Lyn søndag. Det var en jevn kamp på Blåbærmyra, men Lyn-jentene stod løpet noe bedre og kunne dermed juble for tre poeng og en plass helt i toppen av tabellen. Bildet: Ekstra stilpoeng for Lyn-damene i ettermiddag!

Det var Valdres som tok ledelsen i kampen etter 18 minutter ved toppscorer Anita Strand. Forsvaret og keeperen til Lyn greide å sette hverandre ut av spill og Anita kunne stille og rolig rusle ballen i mål. (Under)

DSC_0236.JPG

Valdresjentene trykket bra til og greide i perioder å sette Lyn under press. Men  de var likevel heldige som ikke fikk mål imot etter 28 minutter, da ballen først spratt på streken og så ble satt i tverrliggeren. På den andre siden kunne hjemmelaget gått opp til 2-0 da Anja Kampen Hamre skjøt i stanga fra 20 meter. Etter 37 minutter var det klart for utligning: Lyn fikk frispark fra 25 meter, keeper måtte gi retur og en Lyn-angriper greide å sette ballen  ballen i mål. Dermed 1-1 til pause.

DSC_0264.JPG

Utligning!

I andre omgang fortsatte Valdres med aggressivt og godt spill, men uten at det ble store sjanser ut av det. Nærmest var Anita Strand med et langskudd etter 57 minutter. Mot slutten av kampen greide Lyn å etablere et trykk på hjemmelaget og spilte seg til flere gode muligheter. Det var derfor ikke helt overraskende at vinnermålet kom etter at Lyn hadde spilt seg fint fram på venstresida. Hjemmelaget ga ikke opp, men greide ikke å spille seg til noen sjanser de få minuttene som stod igjen.

DSC_0253.JPG

Solveig Bakken har stilt inn kanonen.

Valdres spilte en bra kamp i ettermiddag, og det var derfor bittert å stå igjen uten poeng. Laget ligger dermed fortsatt utsatt til med tanke på nedrykk. På dagens lag ryddet lagkaptein Solveig Bakken stort opp i forsvar og var kanskje lagets beste. Framover på banen skapte Nana Niyomzina mye, men hele laget må få honnør for stor innsats.

DSC_0259.JPG

God kamp også av Nana Niyomzina.