To nye spanjoler debuterer mot Brumunddal.

To spanske spillere har signert for Valdres FK og er klare til kamp mot Brumunddal lørdag. Den ene er Alonso Sanchez Gonzalez (bildet), som har vært på prøvespill på Blåbærmyra en ukes tid. Alonso er 22 år og kommer fra klubben Gandia, som sesongen 11/12 spilte på nivå 3 i Spania. Den andre nysigneringen er 26-årige Manuel Hernández Sonseca Hervás, eller Manu Hervás som han blir kalt. Hervas kommer fra den ungarske klubben Zalaegerszegi, som i sommer rykket ned fra den ungarske eliteserien.

200px-Manuel_Hernández_Sonseca_Hervás[1].jpg

Manu Hervàs kom ikke til Valdres før seint fredag kveld, så vi har kun et arkivbilde å vise av spilleren.

Hervas kommer fra Madrid, og var som ungdom innom Atletico Madrid og Getafe. Han fikk omkring 20 kamper i den ungarske eliteserien, men stod uten kontrakt da klubben hans rykket ned fra den ungarske eliteserien i sommer. Hervas har også fått med seg 5 kamper på øverste nivå i Østerrike, for klubben Admira Wacker Mödling. Han spiller fortrinnsvis defensiv midtbane.

Når det gjelder Alonso, så er han en kjenning av "valdrisen" Pachu Martinez Gutierrez. De to spilte sammen i Spania for noen år siden. De har også samme agent, og det er på den måten Alonso havnet i Valdres. Alonso sier til nettsiden at han satser på en framtid i Norge, på et høyest mulig nivå. I Spania har finanskrisen også rammet fotballen hardt, og det er vanskelig å etablere seg slik situasjonen er. Alonso ser på oppholdet i Norge som både spennende og utfordrende. I likhet med Hervas spiller han som regel på midtbanen.

Begge spillerne har kontrakt ut sesongen, - foreløpig. Vi ønsker hjertelig velkommen til Valdres!

DSC_0740.JPG

Alonso og Pachu.