Tap mot Bækkelaget

Det ble tap 1-3 for Bækkelaget i andredivisjonskampen på Blåbærmyra søndag ettermiddag. Dermed gikk damene på sitt tredje strake tap etter høstferien.

Det var en jevnspilt førsteomgang i den relativt sterke vinden på Blåbærmyra. Valdres hadde en kjempesjanse allerede etter et minutt da May Liss Fredriksen kom alene med keeper. Skuddet ble imidlertid stoppet med en god benparade og returen gikk høgt over. Bækkelaget tok ledelsen etter 17 minutter på et gjennomspill som valdrisene ikke hang med på. Noen minutter senere kunne oslolaget gått opp til 2-0. Ballen spratt over keeper, men valdresforsvaret greide med nød og neppe å avverge på streken. Istedet var det Valdres som utlignet til 1-1 etter 30 minutter. Anita Strand fikk legge ballen godt til rette på 16-meteren og skuddet satt pent oppe til høgre for keeper.

Dette var det nærmeste Valdres kom scoring i andre omgang.

Etter sidebytte overtok Bækkelaget mer av spillet, og det var ikke ufortjent at det ble to scoringer til bortelaget. Begge kom etter godt spill innafor Valdres sin 16-meter. Hjemmelaget greide ikke å produsere noen klare målsjanser i denne omgangen. Riktignok var kampen spennende helt fram til 1-3 målet 5 minutter før slutt, men det er grunn til å bekymre seg over at Valdres ikke var i stand til å skape mer offensivt. Bækkelaget var klart bedre når det gjaldt å spille seg til sjanser. Dermed  nok et tap for de unge valdresjentene, og det kan bli spennende med tanke på å holde seg i divisjonen utover høsten.