Ørnene kommer! (-men uten Prince...)

Ørn og Valdres har alt spilt en gang denne sesongen; det skjedde i Horten og kampen endte med 2-1 til Valdres. Ørn var det beste laget i første omgangen, men Valdres snudde kampen etter pause med mål av Edmond Chappy og Mato Grubisic. Ellers har sesongen vært noe skuffende for Ørn sin del, med mange kamper der marginene ikke har vært på hortensernes side. Pr. i dag ligger Ørn på 10 plass på tabellen med 17 poeng. Det er bare to poeng ned til Vålerenga 2 under nedrykkstreken, så  vestfoldingene kommer nok til å selge seg dyrt på Blåbærmyra.

Prince Mambouana er altså ferdig i klubben. Ørns nettsider skriver: "I forrige uke ble imidlertid kontrakten terminert etter enighet med spilleren som var plaget av skader, sykdom og familiære forhold og derfor ikke oppnådde mer enn ca 50 % treningsoppmøte." Dermed får vi altså ikke noe gjensyn med den gode, men litt variable midtstopperen på Blåbærmyra.

12-15 supportere fra Horten er ventet til Fagernes lørdag formiddag. "Ørnane" blir til søndag, og vil ha sosial omgang med Dragebergets medlemmer både før og etter kampen. Lørdag kveld vil de tilreisende slukke eventuelle sorger med blant annet håndballfinale på Gjestegården.

SKADEFRI VALDRES- TROPP

Hjemmelaget stiller en frisk og skadefri tropp til kampen lørdag. I tillegg til gutta som - noe overraskende - tok tre poeng i Oslo mandag, er nå "Pachu" Gutierrez klar etter suspensasjon. Så gjenstår det å se om Skjærstad holder fast ved de elleve som startet mot VIF 2, eller om spanjolen er tilbake i angrepet. Ellers rundet "Baja" Rundbråten 150 kamper for Valdres FK på mandag, og det er ikke usannsynlig at begivenheten blir markert på Blåbærmyra.

Baja har rundet 150.

NY SPANJOL TIL VALDRES?

Valdres FK er for øyeblikket på jakt etter forsterkninger for å kompensere for spillere som har takket for seg. Denne uka har en ny spanjol - midtbanespiller - vært på prøvespill på Blåbærmyra. Skjærstad er fornøyd med det han har sett, og mener at spilleren kan bli en fin forsterkning dersom de greier å bli enige om en kontrakt. Det er sannsynlig at saken blir avklart i løpet av de nærmeste dagene

Kampodds Valdres FK - Ørn Horten:

Betsson:         1,69     4,15    3,50

Norsk Tipping: 1,65     4,10    3,05