Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Skadefri tropp mot Nybergsund

DSC_0410.JPG

"Pachu" (bildet) har trent normalt denne uka og kjenner ikke mer til lårskaden. Det er dermed klart at han blir å finne i troppen mot Nybergsund. Men det er også klart at to måneder uten matchtrening har satt den gode spanjolen tilbake formmessig, og rent fysisk er han ikke på et høyt nok nivå ennå. Det er derfor lite sannsynlig at han kommer til å spille hele kampen.

Forøvrig er altså troppen skadefri. Skadeplagede spillere som Mesût Can, Kristian Tuv og Runar Brenden er tilbake for fullt. Det samme gjelder "nykommer" Knut Masdal. Trener Morten Skjærstad vurderer ellers helgens kamp som en av de vanskeligste i løpet av sesongen, men har slett ikke innstilt seg på at Trysil-turen ender uten poeng. - Den defensive biten blir svært viktig, sier Skjærstad, samtidig vet vi at det vil dukke opp muligheter framover. Skjærstad har selv spilt flere sesonger i Nybergsund, og håper på et trivelig gjensyn med den gamle hjemmearenaen.

Det ser ellers ut til at så mange som tre spillere kan komme til å forlate klubben i løpet av høsten, uten at noe er definitivt avgjort enda. Den ene av dem er midtbanespilleren Sondre Lunde, som muligens starter studier ved NTNU i Trondheim. Også for en annen spiller kan studier føre til at det blir vanskelig å spille for Valdres. Dersom dette skjer, kan det imidlertid også åpne for nye spillerre inn når overgangsvinduet åpner 1. august. Vi kommer tilbake med en oppdatering så snart noe er klart.