Knepent tap i Trysil

Nybergsund slo Valdres 1-0 i dagens kamp i andre divisjon. Scoringen kom etter 43 minutter ved Demba Traorè. For Valdres debuterte Henrik Fossholt fra start, mens "Pachu" Gutierrez gjorde comeback med en halvtimes spill i andre omgang.

Valdres startet med Baja i mål og en forsvarsrekke med Fossholt, Masdal, Radovic og Brenden. På midtbanen begynte Fera, Morgan,  Can, Lunde og Edmond Chappy. Mato stilte som vanlig på topp. Kampen var forholdsvis jevnspilt den første halvtimen, men etterhvert greide hjemmelaget å få et trykk på Valdres. Etter 43 minutter kom scoringen, ifølge rapportene ved en Traorè som var i klar offside. Dette greide imidlertid ikke linjemannen å få med seg, og dommer Tommy Frydenlund godkjente derfor scoringen.

I andre omgang greide Valdres å løfte seg, og var ifølge våre nøytrale observatører det beste laget. To meget gode keepere sørget imidlertid for at det ikke ble flere mål. Som før nevnt spilte Henrik Fossholt sin første kamp fra start, og gjorde en svært solid jobb. Joakim Wiik, som er vanlig inventar på denne plassen, måtte stå over pga. skade på trening. Pachu fikk en knapp halvtime i andre omgang, men er naturlig nok et stykke unna toppformen.

Her er kampreferat fra avisa Østlendingen:

Kai Erik Rundbråten var Valdres` bestemann i Trysil.