Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Uavgjort på Lillehammer

Det ble 2-2 og poengdeling mellom Lillehammer og Valdres søndag kveld. Det er nok et resultat som Valdres bør være mest fornøyd med, for valdresguttene var oftest på etterskudd i denne kampen; i spill, sjanser og mål.

Det var gått bare fire minutter på Lillehammer da hjemmelaget tok ledelsen. Stig Løkken smelte til fra 17-18 meter og ballen snek seg inn i hjørnet til venstre for Rundbråten. Resten av omgangen er det grunn til å forbigå i stillhet, med unntak av en hendelse: Etter 41 minutter kom Valdres på en fin overgang, Mato Grubisic ble spilt fri og lobbet ballen elegant over keeper og i mål. Her viste Mato sin klasse!

Andre omgangen begynte med en kjempesjanse til Lillehammer, der ballen traff stanga og rullet på mållinja. Hjemmelaget fortsatte å kjøre kampen de første tjue minuttene av omgangen, før Valdres kom noenlunde til hektene. Likevel var det Lillehammer som tok tilbake ledelsen etter 74 minutter. Som så ofte før hadde Valdres problemer med å avklare en dødball, og Eirik Granli kunne heade ballen i  mål.

lillehammer.gif

Bildet: Lillehammer opp til 2-1

Herfra og ut kampen var det muligheter til begge lag, men det var Valdres som greide å score. Ardjan Fera ble holdt i feltet og straffen satte Simen Høglien greit i mål. Dermed endte kampen 2-2, selv om Lillehammer hadde flere sjanser til å avgjøre på slutten.

Ett poeng var vel det eneste de tilreisende valdrisene kunne glede seg over i denne kampen. Første omgang var kanskje årets svakeste fra vår side. I andre del av andre omgang greide vi å heve oss, og i denne perioden viste laget noe av den gløden vi ellers savnet.

Laget:

Rundbråten, Wiik, Rexhaj, Radovic, Fera, Lunde, Thomas, Can, E.Chappy, Grubisic, D.Chappy.

Innbyttere: Høglien, Rabben og Masdal

DSC_0739.JPG

Knut Masdal fikk sin debut i andre divisjon.

Her er Gudbrandsdølen Dagningens omtale av kampen:

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land