Sterk seier for damene!

Valdresdamene tok sin hittil største seier i andre divisjon ved å slå andrelaget til Linderud Grei 4-0 på Blåbærmyra i kveld. Målscorere var Anita Strand, May Liss Fredriksen (2) og Solveig Bakken. Med denne seieren avanserte Valdres to plasser på tabellen.

1-0 til Valdres kom etter ti minutters spill. Det var lagkaptein Solveig Bakken som fyrte løs fra 20 meter, ballen fikk en fin skru og gikk over keeper og i mål. Hjemmelaget kom deretter på flere fine overganger, men flere mål ble det ikke før pause.

I andre omgang tok valdrisene tak i kampen for alvor, og etter fire minutter la May Liss Fredriksen på til 2-0. Hun ble spilt gjennom av Mariann Nereng Berg og satte ballen sikkert i mål i lengste hjørnet for keeper. Noen minutter senere sendte Anita Strand i vei et skudd fra hjørnet av 16-meteren. Skuddet var hverken spesielt hardt eller velplassert, men i mål gikk det uansett: 3-0! May Liss Fredriksen rundet av med en flott soloprestasjon kvarteret ut i omgangen. Dermed hadde valdresjentene tatt sin største seier til nå i andre divisjon og kommet seg over nedrykkstreken på tabellen.

Valdres var - som resultatet antyder - det beste laget i denne kampen. Banespillet var forholdsvis jevnt, men innenfor begge sekstenmetrene var hjemmelaget klart bedre enn motstanderen. Fysisk var valdresjentene hakket sterkere, og det samme kan en si om aggressiviteten. Godt forsvarsspill gjorde at  oslolaget sjelden kom til sjanser, og det lille som var ryddet Eva Kristin Skattebo greit opp i. Linderud Grei stilte et ungt og nokså ujevnt lag, og greide sjelden å true Valdres i denne kampen.

May Liss Fredriksen har satt inn 4-0 og gratuleres av lagvenninnene.