Klare til (borte)kamp!

Både dame- og herrelaget må ut på landevegen denne helga. Damene reiser til Oslo for å møte Lyn på lørdag, mens gutta venter til søndag med å møte Lillehammer. I begge tropper er stemningen god, trass i svake resultater de siste ukene.

Damelaget får en vanskelig oppgave mot Lyn Oslo, som ligger som nummer fire på tabellen. Men, som Ole Anders Ulven sier, ingen lag i denne avdelingen er bedre enn at det går an å ta poeng mot dem. På lørdag blir det viktig å være aggressive og ligge kompakt med laget. Lyn vil nok gå offensivt ut på hjemmebane, og Valdres må da være tålmodige og jobbe hardt inntil eventuelle muligheter byr seg. Det er ellers ingen nye skader i troppen, men fortsatt savnes en del langtidsskadde spillere.

DSC_0636.JPG

God stemning blant Ulvens disipler! Mannen som mishandler hjørneflagget er  hjelpetrener Audun Magnus Bakken.

Herrene skal altså opp mot Lillehammer, et lag som har kommet dårlig ut poengmessig i starten av sesongen. Men LFK er trolig bedre enn tabellen viser, og har kanskje hatt marginene mot seg en del kamper. Uavgjort mot Raufoss borte i åpningskampen viser likevel at laget har stor kapasitet på gode dager.

For Valdres er Runar Brenden og "Pachu" Gutierrez fortsatt ute med skader. For Brenden sin del går det framover, og han regner med å kunne spille fotball igjen til uka. "Pachu" derimot sliter med å bli kvitt lårskaden, og det har vært liten framgang siste uka. -Utrolig kjedelig, sier Pachu, etter at en har reist 3000 km for å spille fotball!

DSC_0616.JPG

Fortsatt på sidelinja: Pachu og Brenden.

Ellers har Øyvind Lund måttet stå over treningene denne uka. Lund sliter med halsonde og blir neppe klar til søndag. Klare er derimot Kristian Tuv og Simen Høglien. Begge trente for fullt fredag og er innstilt på å spille i helga.

Trening-1.-juni.gif

Klare til kamp - i noe varierende grad.

Kampodds Lillehammer - Valdres FK:

Betsson:       2,55      4,25     2,11

NordicBet:       2,55         4,25     2,10