G19 2 med uavgjort mot Gjøvik/Lyn

1. omg: Vi starter med å legge høyt press. Dette lykkes vi ok med.
Vår bakre 4ér har problemer med å falle tidsnok. G/L har spiss og kanter som hele tiden ligger på grensen og truer. Vi setter off-side grensa noen ganger, og lykkes, men oftest blir vi jagende etter fordi vi ikke har falt tidsnok. Dette punktet gjelder stort sett gjennom hele kampen.
Ellers er 1. omg preget av at vi "ruler" midtbanen. Vi lar ballen gå og har mye possesion.
Vi hadde fokus på å ha ballen mye før kamp. Dette lykkes vi meget med. Både kanter og backer på begge sider er flinke til å vurdere innlegg vs. spille støtte og bygge opp på nytt. Dette medfører at vi ved innlegg har minst 4 mann forran boksen. MEGET BRA.
Vi går opp i ledelse. 5 meter fra G/L vi vinner 1. ball som heades frem til Mads, vegg spill med Erik på 16. Mads skyter, meget bra. En ikke kompetent keeper gi retur og der er Erik og setter. trøkk.
Vi produserer ikke de store sjansene, men styrer 1. omg helt klart ,med mye possesion og god kommunikasjon.
I pausen, blir vi enige om å fortsette der vi slapp. Fokus på dette med og by seg på nytt, etter å ha spilt ball.
2. omg: G/L juster seg, de blir tøffere på midtbanen. Senker og trekker kantene inn i det defensive spillet. De vinner ball og forsetter å slå lange baller mot spiss. Vi blir springende mye etter. Dette gjør dessverre at gutt blir "slitne"?? Og hele laget sliter med å komme med i kampen.
G/L scorer på innlegg fra vår høyreside helt over på bakre stolpe. Hvor det står en umarkert G/L spiller. Hel volly, rett i kassa. Telle feil i boksen.
Etter dette er det G/L som fortsetter å ha omgangen.
Joakim H kommer inn etter 75 minutter for Mads, Lars Fredrik går inn som midt spiss. -har flere gode involveringer bl.a sammen med Erik.
Simen F kommer inn etter 80 min for en Erik med kramper.
Henrik kommer inn for Nerli etter 85 min.
Det er ingen lett oppgave for disse 3 yngre spillerne å komme inn i en slik kamp. Laget kommer som sagt ikke inn i kampen.
Savner en kaptein som tar tak og kan smitte positivitet og energi inn i lagkompisene.
1. omg 8+
2. omg 5-