Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Spanjoler inspirerte "Valdres teens" til seier!

Besøk fra Valdres FKs spanske supporterklubb inspirerte tidenes mest ungdommelige Valdres-lag til en 3-1 seier over Grorud lørdag ettermiddag. Skadelista blir stadig lengre for Valdres FK, men poengene fortsetter å rulle inn.

Valdres startet kampen uten Mato Grubisic, Srdjan Radovic, Mesüt Can og "Pachu" Gutierrez, alle ute med skader. I første omgang måtte dessuten begge backene Wiik og Brenden ut. Det var derfor bare keeper Rundbråten som var nogenlunde voksen av Valdres sine spillere i andre omgang. Til gjengjeld stod "Baja" fram med flere mesterlige redninger, og ungdommene som kom inn gjorde manns jobb.

Valdres startet kampen friskt, og allerede etter fire minutter banket Edmond Chappey ballen i mål frå skrått hold. Vi fortsatte å ha initiativet i kampen, og 2-0 kom ved Simen Høglien midtveis i omgangen, etter at keeper måtte gi retur. Ny spenning ble det etter at Grorud fikk straffe etter 33 minutter og Jonas Tekle satte ballen sikkert i mål. Etter dette øynet Grorud muligheten for poeng og tok over mye av spillet. Men ungguttene fra Valdres kjempet godt, og fikk belønning etter 71 minutter, da Chappy ble felt og Høglien satte inn straffesparket. Et inspirert Valdres-lag, godt hjulpet av et  for anledningen internasjonalt Drageberg, holdt stand de siste tjue minuttene, selv om "Baja" måtte ta fram sitt aller beste ved et par anledninger.

Det var flere gledelige ting i denne kampen. For det første satte Simen Høglien inn sine første mål i andre divisjon. Dermed er en barriere brutt. Ungguttene som kom inn - Henrik Fossholt, Alv Holø og Robert Rabben - viste også at de kan gjøre  jobben i andre divisjon. Det var også godt å se at den helt nykomponerte angrepsrekka med Desmond Chappy, Simen Høglien og Edmond Chappy fungerte så godt. Luftstyrken var riktignok fraværende, men det ble kompensert ved hurtig spill langs bakken.

Et skår i gleden for tilreisende spanjoler var det nok at deres spanske helt "Pachu" måtte stå over kampen. Men Pachus landsmenn gjorde en fremragende innsats på tribunen, og vi ønsker dem hjertelig velkommen tilbake ved en annen anledning.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land