Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

G16 1 med ny 3-poenger

Lørdag tok vi turen til Gran for vår tredje kamp i 1.div, nivå 2. Hjemmelaget hadde slått VFK G16 2 med 5-1 i forrige runde, mens vi kom fra en 3-0-seier mot Ottestad. Fokuset inn mot kamp var å gjenskape den viljen om å vinne som vi viste fram mot Ottestad.

Vi får en fantastisk start, da Markus slår Joakim direkte gjennom i bakrom, runder keeper og setter 1-0. Resten av omgangen er rotete av oss og Gran har ballen mesteparten av tida. Vi tar pause med ledelse. Der bytter vi inn Martin G og Tord for Eivind og Joakim. De to førstnevnte har vært oppe og spilt juniorfotball i det siste, men var nå tilbake hos oss.

Byttet var vellykket, da Henrik slår corner og finner Martin som scorer et flott mål. God form på Martin de siste ukene. Etter dette er kampen jevn og Gran får sin redusering. Vi gjør også noen bytter på midten; Martin S kommer inn for Erlend som igjen kommer inn for Andreas som fikk problemer med noe som minner om en strekk. Etter dette utligner Gran etter at vi kløner det til i bakre rekker. Med 10 min igjen kommer Joakim inn for Ole og vi hever oss. Like før slutt får Erlend (også juniorhospitant for tida) satt 3-2 til oss og de siste minuttene går med på å sikre seieren.

Alt i alt en god laginnsats igjen av gutta. Også hyggelig at Simen var tilbake i målet etter beinbruddet.

På skadefronten kan vi nevne at Kristian har brukket nese og er ute fra kamp i noen uker. Han trener alternativt sammen med Kjetil som er på vei tilbake etter korsbåndsoperasjonen i høst. Han forventer vi på banen over sommeren.

Takk til Leif Johnny og Kjell for kampansvar når hovedtrener kjempet for klubben på en annen arena.

Laget: Simen K, Eivind - Marius - Markus - Torjus, Andreas - Erlend - Henrik, Ole Magnus - Joakim - Vegard.

Reserver: Martin G, Martin S og Tord

Neste kamp for G16 1 er mandag 28.mai på myra mot Lunner.