3 ferske for G16 1

Mandag kom Lunner på besøk til vår fjerde kamp i 1.div, nivå 2. Lunner leder avdelinga (og gjør det fortsatt i skrivende stund) så det var en tøff nøtt vi sto overfor.

Vårt fokus var å gjenskape trøkket som vi har hatt i det siste, samtidig som vi ønsket å trille ball.

Første omgang har vi medvind bokstavelig talt og det er vi som er det førende laget. Vi klarer å finne rom til midtbanespillerne våre og klarer å rulle opp en del fine angrep, men det vil seg ikke å finne veien til mål. Lunner viser seg farlige på topp, men stopperparet har stort sett god kontroll. Etter 27 minutter får en nyfrisert og nykonfirmert Even ballen rett utenfor 16-meteren. Han pusser støv av høyra si, viser at den ikke bare er til å stå på og skuddet går inn i nærmeste hjørne. Flott scoring og vi tar pause med 1-0.

I pausa fokuserer vi på å opprettholde trykket og klare å holde ballen i laget. Vi må også klare å skape flere klare sjanser.

Da vi eier første omgang, eier Lunner den andre. Om det er vinden eller ikke, så er det gjestene som tar tak i kampen og gjør det vi ønsker å gjøre; trille ball. Vi blir løpende mye imellom og klarer i liten grad å finne medspiller ved brudd. Forsvaret vårt blir satt på flere prøver og klarer seg godt. Likevel viser Simen i kassa seg verdifull da han gjør en rekke store redninger. Han har vært ute med brudd i foten, men viser at han er tilbake med full tyngde. Gutta bør spandere en is eller to etter prestasjonen i dag. Vi skaper lite eller ingenting i denne omgangen, men gjestene klarer ikke det vi gjorde i "vår" omgang; å score. Derfor ender kampen med 1-0-seier, men det hadde ikke vært noe å si på poengdeling kampen sett under ett.

I følge Lunner, stilte de noe redusert, likevel er det et spennende lag som kan spille fotball. Vi stilte med flere av de som har prøvd seg på junior 2 enn før, men har fortsatt til gode å kunne melde om full tropp. Nå ligger vi á poeng med Lunner som leder, men vi har en kamp mindre spilt. Neste kamp er søndag borte mot Gjøvik/Lyn 2.

Laget:

Simen, Martin G - Markus - Even - Torjus, Andreas - Henrik - Erlend, Ole Magnus - Tord - Joakim.

Res: Øyvind, Marius, Martin S og Emil